Leefbaarheid Kempendorpen
Knegsel, Vessem, Casteren, Hoogeloon, Hulsel, Netersel en Middelbeers
Projectstatus
- nog niet gestart
- gestart
- ligt (tijdelijk) stil
- afgerond
Thema's
Projectomschrijving
Het betreft een samenhangende Kempisch maatregelenpakket om de overlast van autoverkeer in de kleine kernen – met name de kernen Knegsel, Vessem, Casteren, Hoogeloon, Hulsel, Netersel en Middelbeers – weg te nemen. Doorgaand autoverkeer wordt afgeleid naar de daarvoor geschikte regionale autoroutes. Er wordt bekeken of het mogelijk is om ontbrekende schakels in het fietsnetwerk in de kernen in te richten als fietsstraat om het autoverkeer te verminderen.
Inzet is een samenhangende strategie van meerdere kleinere en grotere sturingsmaatregelen, daarom starten we met een studie onder projectleiding van Eersel.
Doelstelling
- Kwaliteitssprong fiets: duurzaam, gezond, goed geoutilleerd
- Leefbaarheid (beperken van de overlast van verkeer)
Kostenraming en dekking
Raming kosten
Totale kosten verkenning € 20.000,-- Uitvoering € 6.155.000,--
Datum en bron raming
RHDHV (mei 2016)
Dekkingsbron(nen)
Kosten verkenning gedeeld door 4 gemeenten. Kosten uitvoering: Nog niet bekend, gemeentebegrotingen deelnemende gemeenten
Bereikbaarheidsakkoord
Nee
Samenhang met andere projecten
- InnovA58 (SmartwayZ.nl SW02)
- Provinciale planstudie N395
Locatie
Gemeente(s)
Reusel-De Mierden, Oirschot, Eersel, Bladel
Wegnummer / straatnaam
kernen Knegsel, Vessem, Casteren, Hoogeloon, Hulsel, Netersel en Middelbeers
Subregio(s)
De Kempen
Relatie(nummer)
Reusel-Bladel-Eersel-Bergeijk-Veldhoven-Eindhoven
Planning
Verkenning/Vooronderzoek
2017-2018
Onderzoek/Planstudie
2020
Voorbereiding uitvoering
2021-2024
Uitvoering
2021-2024
Evaluatie
2025
Rolverdeling
Projectleiding
Gemeente Eersel (verkenning)
Partners
Gemeente Bladel, Gemeente Reusel-De Mierden, Gemeente Oirschot